Η πρόθεση της δημοτικής αρχής Αλεξανδρούπολης είναι η δημιουργία δεύτερης λαϊκής Αγοράς στην οδό Καραολή και Δημητρίου, παράλληλα με τον σιδηροδρομικό σταθμό, αλλά δεν συμφωνεί το σωματείο παραγωγών που θέλει να παραμείνει στην οδό Εθν. Αντίστασης, εκεί όπου γίνεται η Πράσινη Λαϊκή κάθε Σάββατο, με αποτέλεσμα να έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο και οι δύο προτάσεις.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σάββας Δευτεραίος και οι δύο προτεινόμενες θέσεις έχουν προβλήματα επισημαίνοντας ότι το θέμα της δεύτερης λαϊκής γίνεται αντικείμενο προεκλογικής εκμετάλλευσης και εκβιασμού μπροστά στον κίνδυνο των καταγγελιών και του κλεισίματος της πράσινης λαϊκής, όπως έγινε στη Δράμα.
Ο κ. Δευτεραίος υπογράμμισε πως «θέλουμε να υπάρχει ο θεσμός των λαϊκών αγορών αλλά πρέπει να τον υπερασπιστούμε όλοι, καθώς και τα δύο σωματεία (παραγωγών και εμπόρων) χωρίς να φτάνουν σε αντιπαλότητα που συμφέρει άλλους. Γι΄ αυτό καλούμε τα δύο σωματεία να συμφωνήσουν και να μην πέφτουν στη λούμπα του "διαίρει και βασίλευε". Θέλουμε να δουλέψουν όλοι, παραγωγοί και έμποροι, για να προσφέρουν καλής ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα στον κόσμο. Θέλουμε να εξυπηρετείται ο κόσμος χωρίς να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα».
Αποσπάσματα από την τοποθέτηση των δημοτικών συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης Σάββα Δευτεραίου και Νίκης Δραμανίδου
Το 2022 ήταν χρονιά που έγινε άλλη μια παρέμβαση από τις πολλές των κυβερνήσεων να αλλάξουν το θεσμό των λαϊκών αγορών προς το χειρότερο για το λαό. Κεντρική λογική του νέου νόμου 4849/21 (που τον ξεχωρίζει από τους άλλους) είναι:
1) Προσπάθεια να αποκτήσουν άδειες εισόδου στις Λαϊκές Αγορές (ΛΑ) μεγάλες εταιρείες μέσω Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να αλλάξει ο χαρακτήρας των ΛΑ, δηλαδή μεγαλεμπόριο. Κατόπιν πιέσεων πωλητών και παραγωγών αφαιρέθηκε προσωρινά η δυνατότητα εισόδου μεγαλεμπόρων μέσω ΣΔΙΤ, αλλά δόθηκε η υπερεξουσία στον αρμόδιο υπουργό να το επαναφέρει όποτε θέλει. Παραμένουν επίσης και αρνητικές διατάξεις που κάνουν το νόμο αντιλαϊκό - αντιδραστικό: εξαντλητικά πρόστιμα, ευκολία αφαίρεσης άδειας, κατάργηση κοινωνικών κριτηρίων.
2) Μεγαλύτερη αυστηροποίηση του πλαισίου λειτουργίας και τη διαμόρφωση προϋποθέσεων που σταδιακά αλλάζουν το χαρακτήρα των ΛΑ ως θεσμό που εξασφάλιζε αφενός ένα εισόδημα στα μικρομεσαία και φτωχά λαϊκά στρώματα και αφετέρου φθηνά και καλής ποιότητας προϊόντα στη μεγάλη πλειοψηφία του λαού.
3) Η προώθηση της όξυνσης της αντίθεσης μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών εμπόρων. Μέσω του νόμου υποδαυλίζεται μια σύγκρουση προκειμένου να συγκρούονται εργαζόμενοι μεταξύ τους για το ποιος, πότε και με ποιο τρόπο θα αποκτήσει μια θέση στη ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο έρχεται από τη δημοτική αρχή Αλεξανδρούπολης η προεκλογική της υπόσχεση για δημιουργία ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΛΑΪΚΗΣ στην οδό Καραολή και Δημητρίου (παλιά θέση παράλληλα με τον σιδηροδρομικό σταθμό). Κι επειδή δεν συμφωνεί το σωματείο παραγωγών (θέλει να παραμείνει στον Λοξό, στην Εθν. Αντίστασης, όπου γίνεται η ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΑΪΚΗ κάθε Σάββατο) έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο και οι δύο προτάσεις. Η πρόταση να παραμείνει στον ΛΟΞΟ (Εθν. Αντίστασης) περιλαμβάνει επέκταση ως την οδό Πραξιτέλους (ο παράλληλος ανάμεσα στη 14ης Μαΐου και την Ιωακείμ Καβύρη) για να χωρέσουν εκτός των παραγωγών και οι έμποροι.
Συγκεκριμένα και οι δύο προτεινόμενες θέσεις έχουν προβλήματα.
ΘΕΣΗ στην Εθνικής Αντίστασης:
• Θεωρούμε ότι εσκεμμένα η πρόταση αυτή «απλώνει» τη λαϊκή ως την Πραξιτέλους ενώ η δημοτική αρχή ξέρει πως οι παραγωγοί προτείνουν την επέκταση προς ανατολικά ως την οδό Ζυμβρακάκη. Έτσι η 14ης Μαΐου χωρίζει στη μέση τη λαϊκή, δημιουργεί εκτός από κυκλοφοριακό πρόβλημα και κινδύνους για πεζούς και οδηγούς. Είναι πρόταση που καλλιεργεί την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο σωματείων και αυτό είναι το χειρότερο που μπορούν να πάθουν εργαζόμενοι με κοινά συμφέροντα. Να ψάχνουν μεταξύ τους τον φταίχτη για την αναδουλειά αντί να βάζουν στο στόχαστρο τις κυβερνητικές πολιτικές και τους αιρετούς που τις εφαρμόζουν.
• Τέλος είναι στενός ο δρόμος (Εθν. Αντίστασης) στο ύψος του ΚΑΠΗ και δεν βοηθάει την κίνηση του κόσμου.
ΘΕΣΗ στην Καραολή και Δημητρίου:
• Και εδώ θα προκαλείται κυκλοφοριακό πρόβλημα κάθε Σάββατο. Δεν υπάρχει χώρος ελεύθερου πάρκινγκ στην περιοχή (όπως παλιότερα κάτω από το Φάρο) και αγνοούμε τι θα γίνει με την πρόταση για πάρκινγκ πίσω από το εκδοτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού.
• Ο ΟΛΑ ΑΕ απαγορεύει για λόγους ασφαλείας το παρκάρισμα μπροστά στο τελωνείο και την είσοδο στο λιμάνι ακόμη και στους περιπατητές… (για όσους νομίζουν ότι θα παρκάρουν εκεί!!!). Η είσοδος στο λιμάνι από την πλευρά της Νομαρχίας θα κλείνει προφανώς και με τις διαρκείς καταπλεύσεις των ΝΑΤΟϊκών πλοίων που συμμετέχουν στον πόλεμο μεταφέροντας πολεμικό υλικό.
Ως ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΚΕ
Πάντα εδώ και χρόνια με τις ανακοινώσεις μας παίρνουμε θέση στα προβλήματα του χώρου, στηρίζουμε τις λαϊκές αγορές. Εμείς δεν κινούμαστε ψηφοθηρικά. Φοβόμαστε όμως ότι αυτή τη στιγμή το θέμα γίνεται αντικείμενο προεκλογικής εκμετάλλευσης και εκβιασμού μπροστά στον κίνδυνο των καταγγελιών και του κλεισίματος της πράσινης λαϊκής, όπως έγινε στη Δράμα.
• Θέλουμε να δουλέψουν ΟΛΟΙ, παραγωγοί και έμποροι, για να προσφέρουν καλής ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα στο λαϊκό κόσμο που φτωχοποιείται ραγδαία.
• Θέλουμε να υπάρχει ο θεσμός των λαϊκών αγορών αλλά πρέπει να τον υπερασπιστούμε ΟΛΟΙ και τα 2 σωματεία χωρίς να φτάνουν σε αντιπαλότητα που συμφέρει άλλους. Γι΄αυτό καλούμε τα 2 σωματεία να συμφωνήσουν και να μην πέφτουν στη λούμπα του «διαίρει και βασίλευε».
• Θέλουμε να εξυπηρετείται ο κόσμος χωρίς να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα.
Το να αυξηθεί η δουλειά στη λαϊκή δεν σχετίζεται τόσο με τον τόπο όσο με τις οικονομικές συνθήκες. Προϋποθέτει ο κόσμος να μπορεί να αγοράζει. Και πως να γίνει αυτό με μισθούς, συντάξεις και επιδόματα εμπαιγμού;
Πιστεύουμε πως μετά από τόσα χρόνια που η λαϊκή αγορά διώχθηκε από το χώρο κάτω από τον Φάρο μπορούμε να εκτιμήσουμε πως ήταν λάθος. Τότε υποστηρίζαμε πως έπρεπε να παραμείνει εκεί γιατί έτσι εξασφαλίζαμε και τη διεκδίκηση του χώρου ΟΛΗΣ της Δυτικής Χερσαίας Ζώνης του λιμανιού που βρίσκεται και πάλι μπροστά μας ως πρόβλημα. Αν κανείς σκεφτεί την εξέλιξη της υπόθεσης του λιμανιού θα δει πως βήμα βήμα με ευθύνη των δημοτικών αρχών και του ΟΛΑ ΑΕ απομακρύνθηκε κάθε λαϊκή δραστηριότητα από το λιμάνι με τελευταία την απαγόρευση των ερασιτεχνών ψαράδων αλλά και των ανθρώπων που θέλουν απλά να περπατήσουν. Το επόμενο βήμα - και με τις μεθοδεύσεις του δημάρχου με την ψευδεπίγραφη επιτροπή - θα είναι να μας αποκόψουν τελείως και από τη δυτική χερσαία ζώνη.
Δείτε το βίντεο της συνέντευξης:
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου