Αναλυτικά η Ερώτηση:
Σε μία εβδομάδα ανοίγουν τα σχολεία και για όσους γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά πράγματα η κατάσταση μοιάζει με θολό τοπίο. Αιτία όχι μόνο η αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων, της οικονομίας σε εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή αλλά και αλλαγές που αφορούν στη χρηματοδότηση των σχολείων. Επιπλέον εμφανίζεται και πάλι το χρόνιο πρόβλημα της στέγασης - επισκευών αυτή τη φορά του 12ου Νηπιαγωγείου Αλεξανδρούπολης και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης.
• Το 12ο Νηπιαγωγείο (Πάρκο Ανατ. Θράκης) στεγάζεται σε νοικιασμένο χώρο και τα τελευταία χρόνια ο ιδιοκτήτης το ζητάει πίσω. Υπάρχει λοιπόν ανάγκη άμεσης στέγασης σε νέο κατάλληλο χώρο. Τι σχεδιασμό έκανε η Δημοτική αρχή για εξεύρεση νέου νηπιαγωγείου ώστε να μην ταλαιπωρούνται γονείς και νήπια και χωρίς να επιβαρυνθούν νηπιαγωγεία με πλήρες μαθητικό δυναμικό;
• Πληροφορούμαστε επίσης ότι έχει υποβληθεί στον Εισαγγελέα επώνυμη καταγγελία για τις επισκευές που εδώ και πολλά χρόνια δεν γίνονται στο κτίριο του 3ου Δημοτικού Σχολείου. Η καταγγελία στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη, δηλ. του Δήμου, και αφορά στην «με πιθανό δόλο, διαχείριση - εγκατάλειψη και αδιαφορία, του Σχολείου, με σκοπό πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος σε παιδιά του Σχολείου!». Επειδή γνωρίζουμε τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο σχολείο και πολλές φορές έχει απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο ρωτάμε τη δημοτική αρχή ποια ασφαλή και άμεση λύση θα δώσει στο στεγαστικό πρόβλημα του σχολείου.
• Ήδη έχουν καταργηθεί οι Δημοτικές Επιτροπές (ΔΕΠ) γιατί φαίνεται πως ενοχλούσαν ακόμη και με τον ούτως ή άλλως συμβουλευτικό χαρακτήρα τους, στις οποίες όμως μπορούσαν να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων (π.χ. οι ΣΕΠΕ, οι ΕΛΜΕ, οι Ενώσεις Γονέων όριζαν εκπρόσωπο). Και οι Σχολικές Επιτροπές είναι πλέον τριμελείς με συμβουλευτικό χαρακτήρα…
Όλα οδηγούν ένα ακόμη βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων, την αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα στο πλαίσιο της αυτόνομης λειτουργίας της ενώ το κράτος θα κάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Ο Δήμος αποκτά όλες τις αρμοδιότητες για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (καθαρισμός, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, αναλώσιμα κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού τους (έπιπλα, βιβλιοθήκες, υπολογιστές κ.ά.).
Ως Λαϊκή Συσπείρωση ρωτάμε τη δημοτική αρχή:
➢ Πως σχεδιάζει τη μετάβαση λειτουργίας των σχολείων με το νέο καθεστώς; Με ποια κριτήρια θα γίνεται η κατανομή των πιστώσεων στα σχολεία (αριθμός μαθητών, τμημάτων, αιθουσών, γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κλπ., αλλά και παλαιότητα κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων);
➢ Θα υπάρχει αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων ή θα έχουμε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων; Θα υπάρχει στοιχειώδης συνέχεια, διαφάνεια και έλεγχος στην κατανομή πιστώσεων που μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους μαζικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας στη διερεύνηση και αγωνιστική διεκδίκηση της κάλυψης των αναγκών των σχολείων.
➢ Ποιες οι αρμοδιότητες των διευθυντών των σχολείων, οι οποίοι θα λαμβάνουν ποσά - χαρτζιλίκι σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου, αφήνοντάς τους να βγάλουν το «φίδι από την τρύπα»; Οι ίδιοι θα διενεργούν με απόλυτη ευθύνη τους άπειρες αρμοδιότητες από τεχνικές βλάβες πάσης φύσεως, συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού ενώ ορίζονται δημόσιοι υπόλογοι όλων των οικονομικών στοιχείων;
➢ Θα υπάρξει ΑΜΕΣΗ καταβολή χρημάτων - από την τελευταία δόση που δεν αποδόθηκε στα σχολεία - ώστε να πληρωθούν παλιές οφειλές; Ποιο είναι το ύψος των οφειλών των σχολείων όλων των βαθμίδων;
➢ Έχουν πραγματοποιηθεί όλοι οι έλεγχοι και οι επισκευές που έχουν ανάγκη τα σχολεία με δεδομένη και την μεγάλη έλλειψη προσωπικού του Δήμου;
Ως Λαϊκή Συσπείρωση:
- Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.
- Δεν θα σταματήσουμε να απαιτούμε με ευθύνη των Δήμων να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Οι δημοτικοί σύμβουλοι
Δευτεραίος Σάββας
Δραμανίδου Νίκη
[post_ads]
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου