ΘΕΜΑ: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ορεστιάδας για το σχολικό έτος 2024-25»
Α. Σχετικά με την πρόταση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου που αφορά:
- Την ίδρυση Μουσικού Γυμνασίου στη Ν.Ορεστιάδα και
- Τη συγχώνευση 3 Λυκείων της περιοχής ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου (Εσπερινό ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας, ΓΕ.Λ. Ν. Βύσσας και ΓΕ.Λ. Δικαίων) και τη μετατροπή τους σε Λυκειακές Τάξεις, αποσαφηνίζουμε τα εξής:
1. Ίδρυση Μουσικού Γυμνασίου
Συμφωνούμε με την πρόταση της Δ.Δ.Ε. Έβρου, για ίδρυση Μουσικού Γυμνασίου στην περιοχή μας, άλλωστε αποτελεί ένα από τα πάγια αιτήματα της Β ΕΛΜΕ ΈΒΡΟΥ. Με την ίδρυση αυτή εξυπηρετούνται οι ανάγκες για δημόσια μουσική εκπαίδευση στην περιοχή του B.Έβρου, ενισχύονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και υποστηρίζεται περαιτέρω η μουσική και γενικότερα η πολιτιστική κληρονομιά της ακριτικής μας περιοχής.
2. Μετατροπή των 3 Λυκείων της περιοχής μας σε Λυκειακές τάξεις
α. Όλες οι σχολικές μονάδες της περιοχής μας, με την καθημερινή τους λειτουργία και παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες, προσπαθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να επιτελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, καλύπτοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες των επαρχιών του Δήμου μας. Οι επιτυχίες των μαθητών μας, είναι η πιο τρανή απόδειξη αυτής της προσπάθειας.
β. Με την παρούσα πρόταση, η Διοίκηση δεν δικαιολογεί για ποιους διοικητικούς και παιδαγωγικούς λόγους, προτείνει την αλλαγή της διοικητικής δομής αυτών των σχ. μονάδων.
γ. Η συρρίκνωση μιας δομής δημιουργεί βάσιμες αμφιβολίες για το αν αυτή θα συνεχίσει και στο άμεσο μέλλον να υπάρχει. Η υποχρηματοδότηση στην εκπαίδευση και οι συνεχείς καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων αλλά και τμημάτων, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.
δ. Τα ΓΕ.Λ. της Ν. Βύσσας και των Δικαίων αποτελούν εξεταστικά κέντρα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε απόφαση που θα υποχρεώσει τους μαθητές μας να μετακινηθούν σε άλλα εξεταστικά κέντρα διανύοντας καθημερινά μεγάλες αποστάσεις.
ε. Όσον αφορά την πρόβλεψη του σχετικού νόμου για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών στις προαναφερόμενες σχ. μονάδες, υπογραμμίζουμε ότι η αξία της εκπαίδευσης των παιδιών μας δεν μπορεί να μετριέται με αριθμούς! Άλλωστε στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, υιοθετείται η λειτουργία χιλιάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα ( ακόμα και στις μεγάλες πόλεις ), με την εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων της σχετικής νομοθεσίας, για συγκεκριμένους λόγους. Χρειάζεται να θυμίσουμε στο ΥΠΑΙΘΑ και στους επιτελείς του, τη γεωγραφική θέση της περιοχής μας; Γνωρίζουμε βέβαια ότι κάθε φορά που μας επισκέπτονται, τα «δάκρυά» τους για την πληθυσμιακή συρρίκνωση της περιοχής μας και την αναπτυξιακή ερημοποίηση του νομού μας, είναι κροκοδείλια. Ο εμπαιγμός και η αδιαφορία τους, δεν έχει όρια! Η πολιτεία θα πρέπει πρωτίστως να μεριμνήσει για την πληθυσμιακή τόνωση της περιοχής μας και την παροχή κινήτρων, ώστε να παραμένουν οι νέοι στην περιοχή μας.
στ. Όπως προαναφέραμε είναι εξασφαλισμένη η ομαλή λειτουργία αυτών των σχολικών μονάδων και όσον αφορά την αποδοτική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενημερώνουμε ότι οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες όλα τα χρόνια καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και πολλοί απ’ αυτούς διατίθενται και σε άλλα σχολεία. Συνεπώς αναρωτιόμαστε τι έχει να «κερδίσει» το ΥΠΑΙΘΑ από τις προτεινόμενες μεταβολές!
Η Πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να προστατεύσουν και να ενισχύσουν τα σχολεία της ακριτικής μας περιοχής και να φροντίσουν για την έγκαιρη στελέχωσή τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η έλλειψη μόνιμου προσωπικού και τα πολλά κενά κάθε χρόνο αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για να συνεχίσει τη φοίτησή του ένας μαθητής στο αντίστοιχο σχολείο. Άλλωστε και ο ν. 1566 που αναφέρεται στο έγγραφο της ΔΔΕ, δεν αναφέρεται μόνο στο όριο των 50 μαθητών που δικαιολογεί την ύπαρξη αυτόνομης Λυκειακής μονάδας, αλλά και στην εξασφάλιση όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων και μέσων για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων (όπως το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό από την αρχή του διδακτικού έτους, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα κλπ), βασικά στοιχεία που απουσιάζουν και αποτελούν κεντρικά αιτήματα διεκδίκησης του εκπαιδευτικού μας κινήματος.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε κάθε συρρίκνωση σχ. μονάδων της περιοχής μας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας, πιστεύοντας ότι η κάθε σχολική μονάδα αποτελεί τη ζωή ενός τόπου! Η αποψίλωση των δομών μιας περιοχής οδηγεί σταδιακά στην ερήμωσή της!
Όπως πράξαμε και στο παρελθόν, με συζήτηση - συνεργασία με όλους τους φορείς και τους Δήμους, θα αγωνιστούμε και πάλι για να μην τελεσφορήσει καμία τέτοια διαδικασία!
Β. Από την κ. Δ/ντρια Δ.Δ.Ε Έβρου προς την οποία κοινοποιείται το παρόν έγγραφο, ζητούμε να αποσύρει την πρότασή της για τη συρρίκνωση των τριών σχ. μονάδων της περιοχής μας.
Γ. Ομοίως, από την κ. Δ/ντρια της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, προς την οποία κοινοποιείται το παρόν έγγραφο και η οποία έχει την τελική ευθύνη για την αποστολή ή μη, της πρότασης της ΔΔΕ Έβρου στο ΥΠΑΙΘΑ, ζητούμε να πράξει τα δέοντα για την απόσυρση της πρότασης για τη συρρίκνωση των τριών σχ. μονάδων της περιοχής μας.
Δ. Επιπλέον ζητούμε την ικανοποίηση και των παρακάτω πάγιων αιτημάτων της Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ:
- Την άμεση κάλυψη των κενών σε όλα Σχολεία της περιοχής μας
- Την ίδρυση Αθλητικού Σχολείου στο Β. Έβρο
- Την Ίδρυση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην περιοχή του π. Άρδα
- Την ίδρυση Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στην περιοχή του Β. Έβρου
κύριε Δήμαρχε
Ζητούμε από εσάς και τους Δημοτικούς Συμβούλους του Δήμου Ορεστιάδος, χρησιμοποιώντας το θεσμικό σας ρόλο, να πράξετε ότι είναι δυνατόν ώστε να αποφευχθεί η υλοποίηση των προτεινόμενων μεταβολών των σχ. μονάδων και να υιοθετηθούν οι προτάσεις μας που αποσκοπούν στην ποιοτική αναβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
Φωτογραφία αρχείου
[post_ads]
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου