ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Πως οι Φέρες πέρασαν στην στρατιωτική ιστορία της Βρετανίας

Πως οι Φέρες πέρασαν στην στρατιωτική ιστορία της Βρετανίας
της Ουρανίας Πανταζίδου

Όταν έγραφα για το τελευταίο μου άρθρο για τη χάραξη των ελληνοτουρκικών συνόρων είχα αναφέρει και για τον βομβαρδισμό των Φερών στις 19 Νοεμβρίου 1915 κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Σ΄ εκείνο τον βομβαρδισμό, όπως έγραψα οι συμμαχικές δυνάμεις που επιχειρούσαν στα Δαρδανέλλια βομβάρδισαν και τον σιδηροδρομικό σταθμό των Φερών (Φερετζίκ). Οι έξι (6) βόμβες Hales που είχε ρίξει ο πιλότος Richard Bell Davies είχαν προξενήσει μεγάλες καταστροφές σε κτίρια σταθμών, τροχαίο υλικό και τμήματα της μόνιμης διαδρομής.

Όμως σ΄ εκείνο το βομβαρδισμό είχε λάβει χώρα και ένα γεγονός που ανέδειξε τον ηρωισμό του πιλότου Richard Bell Davies. Χάρις στον ήρωα οι Φέρες πέρασαν στην ιστορία ως Ferejik Junction.

Ο Richard Bell Davies

Βρισκόμαστε στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918) και η Βουλγαρία τον Οκτώβριο του 1915 θα εγκαταλείψει την έως τότε ουδετερότητά της και θα εισέλθει στον πόλεμο στο πλευρό της Γερμανίας.

Οι δυνάμεις της Αντάντ μάχονταν στα Δαρδανέλλια. Η περιοχή της Αλεξανδρούπολης (Dedeagatch τότε) όπως και ολόκληρη η Θράκη βρισκόταν υπό βουλγαρική κατοχή.

Η σιδηροδρομική σύνδεση στα Βαλκάνια (μεταξύ αυτών και της Αλεξανδρούπολης και των Φερών) επέτρεπε στους Γερμανούς να στέλνουν πυρομαχικά και όπλα στην Κωνσταντινούπολη απευθείας με τρένο εμπορευμάτων.

Κατά τη διάρκεια της επίθεσης στο Ferejik (Φέρες), ο Διοικητής της 3ης Μοίρας RNAS Rihcard Bell Davies πετούσε με ένα μαχητικό Nieuport, βοηθώντας στην προστασία των βομβαρδιστικών ώστε να μπορούν να κάνουν την αποστολή τους όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.

Ο νεαρός πιλότος Υποπλοίαρχος Gilbert Formby Smylie με το αεροπλάνο του πλησίασε χαμηλά και αργά πάνω από το σιδηρόδρομο των Φερών για να ρίξει τις βόμβες του. Τα πυρά εδάφους των Τούρκων υπερασπιστών τον έφτασαν πριν ρίξει το φορτίο του.

Ο Smylie άρχισε γρήγορα να χάνει ύψος, αλλά κράτησε το αεροπλάνο του κατευθυνόμενο προς τον στόχο και στη συνέχεια απελευθέρωσε όλες τις βόμβες του αμέσως πάνω από το σιδηροδρομικό σταθμό. Οι επτά από τις οκτώ βόμβες έπεσαν στη γη από χαμηλό υψόμετρο. Παρά το γεγονός ότι έχασε όλο αυτό το βάρος, ο Smylie δεν μπορούσε να επαναφέρει το αεροπλάνο του σε ύψος, έτσι το γύρισε προς έναν ξηρό βάλτο και προσεκτικά κατέβασε το αεροπλάνο.

Και ενώ έβλεπε τους Βούλγαρους ιππείς να πλησιάζουν πυροβολώντας συνέβη κάτι ανέλπιστο. Ένας πιλότος μονοθέσιου αεροπλάνου κατέβαινε για να τον σώσει. Ο Smylie για να διασφαλίσει ότι το αεροπλάνο και ο πιλότος δεν θα κινδυνεύσουν από την έκρηξη της βόμβας που είχε παραμείνει στο αεροπλάνο, καθώς η μηχανή του είχε πάρει φωτιά, τράβηξε το πιστόλι του και πυροβόλησε τα πυρομαχικά για να πυροδοτήσει και να καταστρέψει την βόμβα πριν το άλλο αεροπλάνο πλησιάσει πολύ.

Ο Smylie πυροβολεί και πυροδοτεί τα πυρομαχικά ενώ ο Davies με το αεροπλάνο του πλησιάζει

Ο Richard Bell Davies προσγειώθηκε και άρπαξε τον Smylie, που στριμώχτηκε όπως-όπως στο πιλοτήριο του μονοθέσιου και αμέσως απογείωσε το αεροπλάνο και επέστρεψε στη Μοίρα του στην Ιμβρο.

Ο Davies επιβίβασε τον Smylie και αμέσως απογείωσε το αεροπλάνο

Ήταν η πρώτη έρευνα - διάσωση (CSAR) από αεροπλάνο, εκεί στους βάλτους των Φερών στις 19 Νοεμβρίου 1915.

Ο σταθμός της 3ης Μοίρας RNAS στην Ίμβρο το 1915
bristolscout.wordpress.com

Ο Richard Bell Davies πετούσε στο Αιγαίο από την αρχή της εκστρατείας των Δαρδανελίων ως δεύτερος στη διοίκηση του Sqn Commander Charles Samson, ήδη μια θρυλική φιγούρα από μόνος του. Ο Samson έλαβε άδεια να βομβαρδίσει στόχους σε βουλγαρικό έδαφος. Στις 19 Νοεμβρίου 1915 τρία αεροσκάφη επιτέθηκαν στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Ferejik. Κατά τη διάρκεια της επίθεσης, ο Μπελ Ντέιβις είδε ότι ένας από τους συναδέλφους του αναγκάστηκε να προσγειωθεί αναγκαστικά. Ο πιλότος, βλέποντας μια μονάδα του βουλγαρικού ιππικού να πλησιάζει, έβαλε φωτιά στο αεροσκάφος και ετοιμάστηκε να διαφύγει με τα πόδια αλλά ο Bell Davies προσγειώθηκε σε ένα ξεραμένο υδάτινο ρέμα και πήρε τον συνάδελφό του πιλότο. Απογειώθηκε κάτω από σφοδρά πυρά. Για την πράξη του αυτή τιμήθηκε τον Ιανουάριο του 1916.

Δημοσίευμα στο περιοδικό Britain at War

Ο Richard Bell Davies πριν πεθάνει το 1966 είχε εκδώσει τα απομνημονεύματά του "Sailor in the Air".


Ουρανία Πανταζίδου
Υποπλοίαρχος Π.Ν. (ε.α)

Ο ζωγράφος Kenneth A. McDonough (1921-2002) το 1979-1980 ζωγράφισε τον παρακάτω πίνακα με θέμα τη διάσωση του Smylie από τον Davies στο Ferrijik (Φέρες). Ο πίνακας βρίσκεται στο μουσείο του Βασιλικού Ναυτικού "Fleet Air Arm Museum" στο Ίλτσεστερ της Αγγλίας.

https://artuk.org

Από δημοσίευμα στο περιοδικό Britain at War

Το αγγλικό περιοδικό "Flying" τον Απρίλιο του 1938 σε αφιέρωμά του με τίτλο "Heroes of the Air" γράφει για τον ηρωισμό του πιλότου Richard Bell Davies στο Ferrijik (Φέρες).

www.ageofaces.net

Πηγές:
[post_ads]
Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - Unknown

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video