ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Αλεξανδρούπολη: Η κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της στατικής επάρκειας της οδού Παπαναστασίου

Η κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της στατικής επάρκειας της οδού Παπαναστασίου στην Αλεξανδρούπολη
Με αφορμή το σημερινό τραγικό περιστατικό στην Πάτρα με την κατάρρευση γέφυρας, αναδημοσιεύουμε παρακάτω παλαιότερο άρθρο (21/11/2019) του Αρχιτέκτονα Μηχανικού και ανεξάρτητου Δημοτικού Συμβούλου Αλεξανδρούπολης, Παύλου Μιχαηλίδη, με θέμα την στατική επάρκεια της οδού Παπαναστασίου (πρώην ρέμα Βανικιώτη) στην Αλεξανδρούπολη.

Οι αρμόδιοι να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους και να προχωρήσουν στους απαραίτητους ελέγχους.

Παύλος Μιχαηλίδης: Αναγκαίος ο έλεγχος για την στατική επάρκεια της οδού Παπαναστασίου

Η πρόσφατη αναφορά από τοπικό ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης, για τις εγκάρσιες ρωγμές που παρουσιάζει η οδός Παπαναστασίου (πρώην ρέμα Βανικιώτη), δικαίως δημιουργούν ανησυχία και είναι επιβεβλημένος ο έλεγχος στατικής επάρκειας για έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες της Αλεξανδρούπολης.

Αξίζει αναφοράς πως από τα αρχικά στάδια κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, είχαν παρατηρηθεί ρηγματώσεις και στην συνέχεια με τον φόβο της αμφισβητούμενης στατικής επάρκειας της επικάλυψης του χειμάρρου αποφασίστηκε αφενός η μονοδρόμηση της οδού και αφετέρου η απαγόρευση της κυκλοφορίας για οχήματα άνω των 4 τόνων.


Σήμερα παρατηρείται ότι η πλειάδα των ρηγματώσεων είναι παράλληλες με την κατεύθυνση των υφιστάμενων δοκών. Το γεγονός αυτό σημαίνει ή ότι ο δείκτης ελαστικότητας των δοκών είναι διαφορετικός ή ότι η σύνδεση των δοκών μεταξύ των δεν είναι επαρκής ή πιθανώς και τα δύο μαζί.

Επιπλέον το γεγονός ότι οι δοκοί κατασκευάσθηκαν επί τόπου του έργου χωρίς πιστοποίηση (ISO), με τα υλικά της εποχής εκείνης και με προσωπικό το οποίο δεν είχε την δέουσα εκπαίδευση σε κατασκευή προεντεταμένων κατασκευών, μας καθιστά επιφυλακτικούς για την ασφάλεια της κατασκευής.

Προτείνονται τα εξής:
  • Να ανατεθεί σε εξειδικευμένο σύμβουλο ο ποιοτικός έλεγχος της στατικής επάρκειας του φέροντα οργανισμού της επικάλυψης.
  • Η επιτήρηση της οδού ως προς την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 4 τόνων.
  • Και τέλος, η εγγραφή του έργου στο Εθνικό Μητρώο Υποδομών έτσι ώστε να μεταβιβαστεί η ευθύνη ελέγχου στο κεντρικό κράτος.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί το ιστορικό της όλης υπόθεσης το οποίο έχει ως εξής:

Το ρέμα «Λεύκη» ή άλλως ο χείμαρρος «Βανικιώτη», είναι αυτό που πηγάζει από τον ορεινό όγκο βόρεια της Αλεξανδρούπολης και εκβάλλει στην θαλάσσια περιοχή ανατολικά του κτήματος Βανικιώτη, εξ ου έλαβε και το πρόσφατο όνομα.

Η διάβαση του ρέματος γίνονταν αρχικά επί οθωμανικής αυτοκρατορίας με δύο ξύλινες γέφυρες, η μία στο ύψος του παλιού - παλιού Νοσοκομείου και η δεύτερη στον χώρο του Τελωνειακού σταθμού που βρίσκονταν δίπλα στην Λεωφόρο Μάκρης.

Κατόπιν την δεκαετία του 1920 αντικαταστάθηκαν με γέφυρες οπλισμένου σκυροδέματος.

Μετά την κατάρρευση της γέφυρας της εθνικής οδού (Λ. Μάκρης) το 1959 η γέφυρα αυτή αποκαταστάθηκε και διαπλατύνθηκε.


Οι γέφυρες αυτές υφίστανται σήμερα όπως κατασκευάσθηκαν.

Την δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η διευθέτηση της κοίτης του ρέματος με λιθοδομή στο τμήμα από το ύψος της οδού Μιχαήλογλου έως την εκβολή του στην θάλασσα.

Η λιθοδομή είναι στο άνω μέρος περί τα ογδόντα εκατοστά ενώ στην βάση της είναι περί το 1,5 μέτρο.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 κατασκευάσθηκαν τρεις διαβάσεις πεζών στις οδούς Κατακουζηνού, Ήρας και Ευκαρπίας. Με την επέκταση του σχεδίου πόλεως το 1978 υπήρξε η ανάγκη επιπλέον διαβάσεων του χειμάρρου και για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε μία «ιρλανδική» διάβαση στην προέκταση της οδού Παναγάθου η οποία και ακυρώθηκε με την κατασκευή της μικρής περιφερειακής οδού το 2013.

Το 1986 επί Δημαρχίας Σουλακάκη και μετά την ίδρυση της ΔΕΠΕΑ ξεκίνησε η επικάλυψη του διαμορφωμένου τμήματος του ρέματος από την Εθνική οδό μέχρι την οδό Δήμητρας, με την τοποθέτηση δοκών από προεντεταμένο σκυρόδεμα μεταβλητού μήκους, η οποία έγινε με την μέθοδο της τάνυσης χάλυβα πριν τη χύτευση του σκυροδέματος.

Οι εν λόγω δοκοί τοποθετήθηκαν επί της προϋπάρχουσας λιθοδομής, διαμορφώνοντας σχετικό μαξιλάρι για την έδραση αυτών με διαστάσεις 1Χ1.

Λόγω των ελιγμών της κοίτης του χειμάρρου η τοποθέτηση των δοκών παρουσίαζε διάκενα στα σημεία των καμπυλών του χειμάρρου. Για την σύνδεση των δοκών και την πλήρωση των διάκενων έγινε επικάλυψη με σκυρόδεμα οπλισμένο με δομικό πλέγμα.


Το 2003 επί Δημαρχίας Αλεξανδρή ξεκίνησε η διαμόρφωση της οδού Παπαναστασίου στη μορφή που είναι σήμερα.


Οι προεντεταμένοι δοκοί που είχαν τοποθετηθεί από την ΔΕΠΕΑ δεν είχαν καλύψει πλήρως όλη την διαμορφωμένη κοίτη αλλά υπήρχαν δύο διάκενα στα σημεία των γεφυρών της Εθνικής οδού, της οδού Κίρκης και της οδού Δήμητρας.

Στα διάκενα των γεφυρών αυτών τοποθετήθηκαν παλιοί δοκοί οι οποίοι υπήρχαν εγκαταλειμμένοι στον χώρο πλησίον του 10ου Δημοτικού Σχολείου.

Στη γέφυρα της οδού Δήμητρας και στα πλαίσια του έργου της διαμόρφωσης του κόμβου του παλιού - παλιού Νοσοκομείου (2009), το διάκενο που υπήρχε αφού καθαιρέθηκαν τα πτερύγια της γέφυρας, συμπληρώθηκε με μεταλλικούς γαλβανισμένους δοκούς.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Αρχιτέκτων Μηχανικός ΑΠΘ
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
[post_ads]
Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - Unknown

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video